Vanliga frågor

 

Jag kan inte hitta det artikelnummer eller produkt som jag söker?

Hittar du inte vad du söker så kontakta oss gärna. Vi har tillgång till många leverantörer men allt finns inte upplagt här på hemsidan. Du kan söka på vår hemsida med artikelnummer ur Kama Fritid och Reimos kataloger.

Jag har inte fått någon bekräftelse på min beställning?

Vårt system skickar automatiskt en orderbekräftelse till angiven e-postadress. Även leveransbekräftelse skickas automatiskt när beställningen är paketerad. Har du inte fått någon bekräftelse måste du kontrollera din SPAM-mapp i mailen. Det är en mapp där diverse "skräpmail" automatiskt hamnar om ditt system uppfattar det som reklam eller osäkert mail.

Kan jag se status på min beställning?

Klicka på MITT KONTO och logga in med de uppgifter som du fått i mail från oss vid din första beställning. När du är inloggad kan du se status på beställning, orderhistorik samt ändra dina kontaktuppgifter.

När levereras min beställning?

Vi skickar inom 24 timmar (vardagar) om allt du beställt finns på lager. Varje produkt har en angiven tid som den normalt skickas inom. Om en produkt är restnoterad och leveranstiden blir längre än normalt så meddelar vi detta så snart vi får beskedet från leverantören.

Får jag paketet hemskickat?

Beroende på paketens storlek och antal skickas din beställning antingen till närmsta Schenker Ombud eller hem till dig. Du aviseras via sms eller mail så snart paketet finns att hämta ut hos ditt lokala ombud. Vid hemleverans aviseras du via mail eller telefon före leverans sker. 

Hur returnerar jag en vara som jag fått?

Kontakta oss via e-post eller kontaktformuläret. Uppge ordernummer samt vilken produkt som ska returneras så mailar vi information om hur du ska gå tillväga vid retur. Observera att vi inte behandlar en retur som saknar returordernummer.